La Societat Espanyola de Medicina Estètica (SEME) -conjuntament amb altres institucions nacionals i internacionals- ha posat en marxa una sèrie d'accions amb l'objectiu de paralitzar i reformular la normativa d’estandardització CEN 409 relativa a salons de bellesa, aprovada l'onze d'abril de 2016, que permetia l'aplicació de determinats tractaments i tècniques (com peelings químics, làser, IPL, radiofreqüència, microdermoabrasió, micro-needling i mesoteràpia) per professionals no tècnics.

El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat ha remès un escrit a AENOR, màxim representant de l'Estat espanyol en el desenvolupament de la normativa CEN 409, on es comunica que aquesta normativa vulnera la normativa estatal bàsica i per això es demana una desviació d'aquest protocol per a que els tractaments i tècniques recollides en estàndard (peelings químics, làser, IPL, radiofreqüència, micro-needling i mesoteràpia) no puguin ser realitzats per personal no mèdic.